Saturday, September 5, 2009

Terkenangkan mereka...



Saat ini saya baru saja melabuhkan tubuh di atas katil. Pada jam 6 petang tadi saya bersama-sama tiga orang rakan pergi ke masjid untuk berbuka puasa. Selepas berbuka, kami menunaikan solat magrib, isya dan tarawih secara berjemaah. terasa kenikmatan bulan ramadhan tahun ini apabila berpeluang berbuka puasa beramai-ramai di masjid. Ini adalah satu pengalaman baru bagi saya. Dalam keberkatan ramadhan ini, saya tidak dapat lari daripada terkenangkan ibu bapa, adik-beradik serta anak-anak buah di kampung. Bertapa meriahnya jika saya berada bersama mereka di kampung. Bila terdengar lagu ayah dan ibu nyanyian allahyarham Sudirman air mata saya mengalir tanpa dipinta. Betapa kerinduan ini merobek hati saya tatkala berjauhan dengan keluarga. Dalam bulan ramadhan ini saya mendapat dua orang anak buah baru, menjadikan anak buah saya 15 orang kesemuanya. Bertambahlah kemeriahan aidilfitri tahun ini harap-harapnya., alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment